Το θέατρο και η πόλη #4: o Γιάννης Κωνσταντινίδης συνομιλεί με τη Δήμητρα Κονδυλάκη

Τετάρτη 6 Απριλίου | 21:00 | είσοδος ελεύθερη (κρατήσεις απαραίτητες στο 213.00.40.496)

Η Δήμητρα Κονδυλάκη συνομιλεί με συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου για τη σύγχρονη δραματουργία και για τη θέση της πόλης στο σημερινό θέατρο. Στην τέταρτη αυτή συζήτηση, συνομιλητής της θα είναι ο μεταφραστής και συγγραφέας, Γιάννης Κωνσταντινίδης.

Παίρνοντας το νήμα από την, αφιερωμένη στον Δημήτρη Δημητριάδη, εκδήλωση του περασμένου Απριλίου «Ο χρόνος της γραφής», ο κύκλος αυτών των συναντήσεων εστιάζει μέσα από ένα πρακτικό, βιωματικό πρίσμα στη διαδικασία και στα στάδια της γέννησης του θεατρικού έργου και μαζί του, στη εξέλιξη του ίδιου του δημιουργού ως καλλιτέχνη σε σχέση με το «δραματικό» σήμερα. Ειδικά σήμερα, στη δίνη ραγδαίων πολιτικών γεγονότων που επιδρούν στη ζωή του καθενός μας και ορίζουνμε νέο τρόπο την έννοια της συλλογικότητας, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να σκεφτούμε μαζί με συγγραφείς και δημιουργούς που τηρούν αποστάσεις από ένα στενά «επικαιρικό» θέατρο:
– Πώς αντιδρούν στις συνθήκες αυτής της κρίσης;
– Πιστεύουμε ακόμα σήμερα στο πολιτικό θέατρο και τι μορφές παίρνει;
– Ποιος ο ρόλος της φόρμας σε μια εποχή που διψάει για περιεχόμενο;
– Σχετίζεται η ιδεολογία με τη γραφή;
– Πώς περνάμε από το πραγματικό στο δραματικό γεγονός;
– Τι σχέση διεκδικεί ο σημερινός συγγραφέας με το σημερινό κοινό;
– Ποιος ο ρόλος του μεταφραστή, του σκηνοθέτη, του εκδότη στη διαμόρφωση ενός νέου δραματουργικού, παρεμβατικού τοπίου ;

Πέρα από συμπεράσματα και οριστικές θεωρήσεις, εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι η προσωπική σχέση κάθε δημιουργού με το θέατρο μέσα από τον δικό του ορισμό της «δραματουργίας» – είτε την αντιλαμβάνεται ως ποιητικό κείμενο, είτε ως δημιουργία ενός σκηνικού κόσμου με αφορμή ένα κείμενο, είτε ως site specific περφόρμανς – και ο δικός του τρόπος να συνδέεται με το πολιτικό, να παράγει σκέψη για τη σύγχρονη κοινωνική συμ-βίωση. Δεν περιορίζουμε την έννοια του «πολιτικού» στο κοινωνικά παρεμβατικό, όπως και δεν ταυτίζουμε την πόλη με τον δημόσιο χώρο. Το ιδιωτικό βίωμα της πόλης με τις ποιητικές, μυστικιστικές, ονειρικές κι αναστοχαστικές διαστάσεις που μπορεί να πάρει, μας ενδιαφέρει εξίσου, στο μέτρο που μπορούμε να το μοιραστούμε, στο μέτρο που μπορεί να αποκτήσει μια συλλογική εμβέλεια.

Μέσα από ένα ζωντανό και αυτοσχέδιο διάλογο και από νέα υλικά αφήγησης που επινοούνται, αναδεικνύεται κάθε φορά ένας ξεχωριστός τρόπος δουλειάς, που τροφοδοτεί με μοναδικό τρόπο τη σκέψη πάνω στη σύγχρονη δραματουργία και τη φαντασία του κάθε δημιουργικού αναγνώστη.

Πρόγραμμα συναντήσεων
Μαρία Ευσταθιάδη – 27 Ιανουαρίου 2016
Αλέξανδρος Μιστριώτης – 17 Φεβρουαρίου 2016
Βασίλης Νούλας – 23 Μαρτίου 2016
Γιάννης Κωνσταντινίδης – 6 Απριλίου 2016
Τζωρτζίνα Κακουδάκη – 25 Μαΐου 2016
Και έπεται συνέχεια…

Οι συναντήσεις απευθύνονται:
Σε ανθρώπους του θεάτρου, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, κριτικούς αλλά και στο ευρύτερο κοινό. Ιδιαίτερα αφορούν νέους θεατρικούς συγγραφείς και καλλιτέχνες του θεάτρου που ενδιαφέρονται για την πρακτική της δραματουργίας.

Για τη Δήμητρα Κονδυλάκη
Η Δήμητρα Κονδυλάκη σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Θέατρο στο Παρίσι (DEA Τhéâtre et arts du spectacle, Paris III Sorbonne Nouvelle – DOCTORAT Littérature française et comparée, Sorbonne, Paris IV). Δίδαξε στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Πατρών και Πελοποννήσου, με κύριο αντικείμενο τη συγκριτική δραματολογία, τη θεωρία σύγχρονου δράματος αλλά και τη σχέση θεάτρου και ΜΜΕ (2004-2011). Από το 2009 διδάσκει στο Eργαστήρι Θεατρικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας, έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος ρεπερτορίου με το Atelier Européen de la traduction (Scène Nationale d’Orléans), τη Maison Antoine Vitez, το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και το Βυρσοδεψείο, ενώ διευθύνει τη θεατρική σειρά των Εκδόσεων Νεφέλη από 2004. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη σύγχρονη δραματουργία, την εξέλιξη της δραματικής φόρμας και την έννοια του πολιτικού και του ποιητικού στο μεταδραματικό θέατρο, αλλά και τη θεατρική μετάφραση, τη θεατρική έκδοση, τις πολιτικές ανάδειξης νέων έργων και συγγραφέων στην Ελλάδα και τη Γαλλία από το 1980 και ευρύτερα, τα εναλλακτικά δίκτυα θεατρικής δημιουργίας.
Δραματουργός και σκηνοθέτις των παραστάσεων: Μάτση Χατζηλαζάρου: Σβήσε το πρόσωπό μου και ξαναρχίζουμε. Παραγωγή Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου 2012 (Θέατρο Νέου Κόσμου, Knot Gallery, Άνδρος 2013), Σόνιετσκα της Μαρίνας Τσβετάγεβα, από το μυθιστόρημα Η ιστορία της Σόνιετσκα: (Θέατρο Φούρνος, 2006 / Βαφοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, 2006).
Έχει μεταφράσει μεταξύ άλλων: Μωρίς Μαίτερλινκ, Philippe Minyanna, Corine Lacroix, Michel Vinaver, Γκιγιώμ Γκαλιέν, Φρεντερίκ Σοντάγκ, Claudine Galea, Μαρίνα Τσβετάγεβα και στα γαλλικά: Δημήτρη Δημητριάδη, Γιάννη Μαυριτσάκη, Μιχάλη Βιρβιδάκη, Κωνσταντίνο Τζήκα, Έλενα Πέγκα. Μεταφράσεις της έχουν ανέβει στο Théâtre de l’Odéon, στο Théâtre de la Ville και στο Théâtre de l’Atalante στο Παρίσι, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και της Pont-à-Mousson, στο Panta Théâtre της Caen, στο Ίδρυμα Κακογιάννη και στο Ελληνικό Φεστιβάλ.
Από τις Εκδόσεις Νεφέλη κυκλοφορεί το βιβλίο της Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης. Εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου, 2015.

Για τον Γιάννη Κωνσταντινίδη
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία και Γεωλογία στη Γαλλία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Παλαιοντολογία, στο Ινστιτούτο Αλβέρτος ο 1ος και στο Πανεπιστήμιο Pierre & Marie Curie στο Παρίσι. Συμμετείχε σε ανασκαφές στη Νότιο Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ελλάδα. Το 1992, εγκατέλειψε την επιστήμη του για να ασχοληθεί κυρίως με μεταφράσεις και επιμέλειες λογοτεχνικών κειμένων. Το 1997, απέσπασε το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία Διηγήματος, στον 3ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος και Ποίησης της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Χαλκίδας. Από το 1999, αρθρογραφεί συνεργαζόμενος ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος με διάφορα έντυπα ποικίλης ύλης (ATHENS VOICE, SOUL, GK, PASSPORT, ΓΥΝΑΙΚΑ, ΕΙΚΟΝΕΣ, HOME MAG, LOOK, BHMA DECO, κ.ά.). Από το 2006, ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια δημιουργικής γραφής για τη λογοτεχνία και το θέατρο. Το 2008, ανέλαβε τη διασκευή κειμένων αρχαίων συγγραφέων για τη σκηνή, ενώ παράλληλα συμμετείχε στη δραματουργική σύνθεση αυτών των κειμένων για τις ανάγκες της παράστασης Καφενείο, που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κουρτάκη. Το Μάιο του 2015, το θεατρικό έργο του με τίτλο Σατωβριάνδου & Γ’ Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκε, σε σκηνοθεσία της ομάδας Direct(or)Cult, στη σκηνή Νίκος Κούρκουλος του Εθνικού Θεάτρου, στα πλαίσια της διοργάνωσης Ανοιχτή Πλατφόρμα, καθώς και στο θέατρο Προσκήνιο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Εταιρικών Θιάσων του ΣΕΗ.

 


ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α

Κυψέλη

213 00 40 496
69 45 34 84 45
info@polychorosket.gr

site facebook | instagram | twitter


ΠΡΟΣΒΑΣΗ

με αυτοκίνητο: εύκολο παρκάρισμα | με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 | με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 | με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια)

>> το ΚΕΤ στον χάρτη

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜεταΔεύτερο | ertopen | popaganda | deBop artic.gr | culturenow.gr | all4fun | ForFree | ArtMag | mikrocosmos | Θεατομάνια | JazzBluesRock | AlchemyWebRadio |  θέατρο.gr |  gkoultoura |  ΤοΡαδιόφωνο | Independent |  e.tetRadio |  Cat Is Art |  SinRadio |  MusicSociety








Advertisements

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Το θέατρο και η πόλη #4: o Γιάννης Κωνσταντινίδης συνομιλεί με τη Δήμητρα Κονδυλάκη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s