«Στρατηγικές επιβίωσης», πρώτες κριτικές

Στρατηγικές Επιβίωσης

Παίζουν: Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής, Μαρία Μπαλούτσου, Γιώργος Νικολαΐδης | Σκηνοθεσία: Βίκυ Αδάμου | Επιμέλεια και σύνθεση κειμένων: Χριστίνα Σαμπανίκου | Κίνηση: Άρτεμις Λαμπίρη | Μουσική επιμέλεια – πρωτότυπη σύνθεση: Ορέστης Τάνης | Εικαστικό Περιβάλλον: Παρασκευή Φερεντίνου | Φωτισμοί – φωτογραφίες: Παύλος Μαυρίδης | Σκηνικά – κοστούμια: Lazy Boy* | Σύμβουλος Δραματουργίας: Εύη Προύσαλη | Βοηθός σκηνοθέτη: Άντζη Βαλσαμή

Διάρκεια: 80 λεπτά

{κάθε Σάββατο & Κυριακή @ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων​, στις 21:00 / κρατήσεις στο 213.00.40.496 ή στο 69.45.34.84.45}


 

«Η παράσταση «Στρατηγικές επιβίωσης / ιλαροτραγωδία σε 4711 πράξεις» είναι ξεχωριστή όχι μόνο για την αφορμή της – παρουσιάζει τη ζωή της Amy, μια από τις 50 μαρτυρίες που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο του βρετανικού δικτύου Hearing Voices / Ακούγοντας Φωνές -, αλλά γιατί δημιουργεί ένα ιδιαίτερο εικαστικό και μουσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν και ερμηνεύουν οι performers.

Η πραγματικότητα συναντά την τέχνη σε μια εικαστική – μουσική – δραματική σύλληψη η οποία, κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα.

Άνθρωποι και φωνές συγχέονται, χωρίς όμως να στερούν το νόημα από τα επτά συνολικά επεισόδια που επέλεξε η κ. Αδάμου να σκηνοθετήσει. Ο κ. Τάνης επιμελήθηκε και σύνθεσε μουσικά μοτίβα που ‘μιλούν’ κι αυτά για την ζωή της Amy. Το εικαστικό περιβάλλον της κ. Φερεντίνου σε συνδυασμό με τους φωτισμούς και τις φωτογραφίες του κ. Μαυρίδη προδίδουν, αν και ιδιαίτερα λιτά – σε μια less is more αισθητική – το δαιδαλώδες του ανθρώπινου μυαλού, προτείνοντας διαφορετικές διαστάσεις και προοπτικές.

Κάθε ερμηνευτής, ξεχωριστά και όλοι μαζί, λύνει και συνθέτει εκ νέου το ζήτημα της Amy σε τέτοιο βαθμό που αναγνωρίζεις την Amy στο πρόσωπο του καθενός εξ αυτών. Ιδιαίτερα φορτισμένη και αριστουργηματική η σκηνή όπου οι κ. Αδάμου, Καπενής και Νικολαϊδης μιλούν ταυτόχρονα και ασταμάτητα πάνω στο τραπέζι, ενώ η κα Μπαλούτσου επιτυγχάνει να προτάσσει στο κοινό το συναίσθημα της Amy σαν ένας θηλυκός Buster Keaton, αιτιολογώντας πλήρως τον υπότιτλο του έργου «ιλαροτραγωδία σε 4711 πράξεις».»

Νάγια Παπαπάνου (Boem Radio​)

Γκουλτούρα *Χτες*: Στρατηγικές Επιβίωσης.

Η Amy ακούει φωνές, σαν χαρακτήρες μέσα στο κεφάλι της. Είναι κάτι όχι τόσο φανταστικό και σπάνιο όσο θα νόμιζες. Η Amy είχε το θάρρος να βγει και να μιλήσει για τις φωνές της, να βοηθήσει άλλους στην ίδια θέση με εκείνη, να διδάξει, να εκδόσει την ιστορία της μαζί με άλλες παρόμοιες σε ένα βιβλίο. Από τις ιστορίες του βιβλίου αυτού, εκείνη της Amy έγινε φέτος παράσταση στο ΚΕΤ.

Αυτή όμως δεν είναι μια παράσταση για τις φωνές της Amy. Είναι μια παράσταση για την ίδια την Amy.

Είναι ένας διαχωρισμός που με αποσυντόνισε στην αρχή της παράστασης. Περίμενα να είναι η παράσταση για τις φωνές, έψαχνα σε κάθε σκηνή κρυμμένα νοήματα, ανέλυα, ενώ θα έπρεπε απλά να είχα αφεθεί στο αγνό συναίσθημα που έχει παραστασιοποιήσει εδώ η σκηνοθέτις Βίκυ Αδάμου με τους συνεργάτες της. Κάθε ένα από τα δισεκατομμύρια «διδάγματα» τα οποία περνούν με ταχύτητα ξεφυλλίσματος είναι και μια ματιά στην ψυχολογία της Amy και της ιστορίας της ζωής της φιλτραρισμένη μέσα από τη δική της βιωματική εμπειρία, σαν κομμάτια ενός παζλ τα οποία δεν χρειάζεται να αγχωθείς να ταιριάξεις και να ενώσεις. Η γενική εικόνα θα σχηματιστεί στο τέλος έτσι κι αλλιώς.

Οι φωνές στο κεφάλι της είναι πάντα εκεί, επί σκηνής, όμως δεν είναι αυτοί οι πρωταγωνιστές, αποτελούν όντως έναν θίασο που πλαισιώνει την παράσταση της ζωής της, έναν χορό. Στην αρχή σιωπηλοί, οι ηθοποιοί σωματοποιούν βουβά την παρουσία τους στο κεφάλι της – Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής και Γιώργος Νικολαίδης σε διαφορετικές, μουδιασμένες, ύπουλες αλλά και ταυτόχρονα με άγνοια της βλάβης που προκαλούν ποιότητες). (…)

Η συνολική αισθητική της παράστασης θυμίζει το κλινικό λευκό του Greek Weird κύματος, ένας παραλληλισμός που απλώνεται και στη διδασκαλία και την (άψογα συντονισμένη, στα όρια ενός χοροθεάτρου καθημερινότητας) κίνηση των ηθοποιών, αλλά και τη δυσερμήνευτη κωδικοποίηση των συναισθημάτων και γεγονότων. Εκεί όμως που κάτι τέτοιο αλλού συχνά φαντάζει «δήθεν», επιτηδευμένο, εδώ είναι αθώο και αληθινό. Υπάρχει μια ειλικρίνεια στον τρόπο που προσεγγίζει η ομάδα κάθε κομμάτι της ζωής της Amy και στον τρόπο που η πρωταγωνίστρια Μαρία Μπαλούτσου (αρχικά της ομάδας των ΑbOvo) την ζωντανεύει στη σκηνή – ένας πλήρως realised χαρακτήρας που δεν χρειάζεται να εξηγηθεί για να σου αποκαλυφθεί.»

Μανώλης Βαμβούνης (Gkoultoura.gr)

««Η ιστορία της επιβίωσής μου είναι μια καθημερινή ανθρώπινη προσπάθεια», λέει η Amy, δια μέσω του ενός από τους τέσσερις ηθοποιούς που εναλλάσσονται σε ρόλους και με νότες χιούμορ και συγκίνησης, διηγούνταν την ιστορία της. H ομάδα, μέσα από αυτοσχεδιασμούς σε φόντο λευκό, έδωσε σχήμα και μορφή στην αρχική ιστορία, συμπλέκοντας το ρεαλισμό με τη φαντασία. Καθαρές και λιτές ερμηνείες αποδίδουν την ένταση απέριττα, δημιουργώντας ήχο ακόμη και όταν δε μιλούν. Το αποτέλεσμα άλλοτε θυμίζει πίνακα ζωγραφικής και άλλοτε θέατρο του παραλόγου.»

Χριστίνα Θάνου (DeBop)


 


 

Για την παράσταση, περισσότερες πληροφορίες









ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α

Κυψέλη

213 00 40 496
69 45 34 84 45
info@polychorosket.gr

site facebook | instagram | twitter


ΠΡΟΣΒΑΣΗ

με αυτοκίνητο: εύκολο παρκάρισμα | με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 | με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 | με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια)

>> το ΚΕΤ στον χάρτη

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜεταΔεύτερο | ertopen | popaganda | deBop artic.gr | culturenow.gr | all4fun | ForFree | ArtMag | mikrocosmos | Θεατομάνια | JazzBluesRock | AlchemyWebRadio |  θέατρο.gr |  gkoultoura |  ΤοΡαδιόφωνο | Independent |  e.tetRadio |  Cat Is Art |  SinRadio |  MusicSociety














































 

Advertisements

2 σκέψεις σχετικά με το “«Στρατηγικές επιβίωσης», πρώτες κριτικές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s